Izraelské ministerstvo obrany se rozhodlo na základě mezinárodního tlaku a vnitřních potřeb vlády upravit trasu bezpečnostní bariéry tak, aby byla kratší, méně nákladná, rychleji postavená a nezasahovala tolik do života palestinských komunit. Změna trasy by stála tolik co postavení nové bariéry a tak se ministerstvo rozhodlo raději její stavbu (možná natrvalo) odložit. Pravděpodobně tak nedojde na stavbu některých tahů a obchvatů ve východní části. Západní část by měla být dokončena podle původního plánu. Premiér Šaron doposud oficiální rozhodnutí o trase bariéry, která má v jeho programu významné místo, nevydal, ale podle jeho spolupracovníka Zalmana Šovala již změny potvrdil. Pozměněná trasa by měla být o více než 100 km kratší a o $200 milionů levnější, především díky tomu, že nebude vybíhat k osadám Ariel a Kedumim, ale povede podél Zelené linie, což je varianta přijatelná i pro Palestince, jak se již vyjádřil Kadúra Fáres, ministr palestinské samosprávy a vůdce Fatáhu.
10.02.2004 00:00
2
Nejčtenější za týden
Nejčtenější za měsíc
Nejčtenější články
Kdy byli vynalezeni „Palestinci“?
01.03.2019 13:39
Počet obyvatel Izraele přesáhl 9 milionů
27.09.2019 05:02
Celosvětový vůdce katolické církve volá po dodržování šabatu
18.03.2020 05:55
Izraelská léčba COVID-19 – 100 % přežití – předběžná data
11.04.2020 06:38
Proč má ruský prezident Putin slabost pro Židy a Izrael?
21.01.2020 06:09