Praha Jeruzalém

Izraelské ministerstvo obrany se rozhodlo na základě mezinárodního tlaku a vnitřních potřeb vlády upravit trasu bezpečnostní bariéry tak, aby byla kratší, méně nákladná, rychleji postavená a nezasahovala tolik do života palestinských komunit. Změna trasy by stála tolik co postavení nové bariéry a tak se ministerstvo rozhodlo raději její stavbu (možná natrvalo) odložit. Pravděpodobně tak nedojde na stavbu některých tahů a obchvatů ve východní části. Západní část by měla být dokončena podle původního plánu. Premiér Šaron doposud oficiální rozhodnutí o trase bariéry, která má v jeho programu významné místo, nevydal, ale podle jeho spolupracovníka Zalmana Šovala již změny potvrdil. Pozměněná trasa by měla být o více než 100 km kratší a o $200 milionů levnější, především díky tomu, že nebude vybíhat k osadám Ariel a Kedumim, ale povede podél Zelené linie, což je varianta přijatelná i pro Palestince, jak se již vyjádřil Kadúra Fáres, ministr palestinské samosprávy a vůdce Fatáhu.

10.02.2004 00:00 2