Z průzkumu trhu provedeného firmou Credit Information Association ze skupiny Gaon Capital Markets vyplývá, že průměrný Izraelec spotřebuje pouhé 3kg čokolády za rok v porovnání se Západem, kde je průměrná spotřeba 10kg za rok. Největší objem nákupů čokolády se v Izraeli uskuteční během zimy a dosáhne 66%. Podle průzkumu je izraelský trh čokolády velmi centralizovaný a dělí se o něj malý počet hráčů. Největším z nich je skupina Strauss-Elite: v roce 2004 byla druhou největší potravinářskou firmou v Izraeli a na poli mezinárodních výrobců kávy se umístila na 8. místě; z izraelského trhu čokolády ukousla více než 60%. Izraelský trh čokolády představuje zisk cca 330 miliónů dolarů (8,25 miliard Kč) a hlavními komoditami je čokoláda, zákusky, krémy a bonboniéry. Izraelci nejvíce kupují zákusky a za rok za ně utratí 111 miliónů dolarů (2,75 miliard Kč). Na druhém místě je čokoláda za 100 miliónů dolarů (2,5 miliardy Kč). Za čokoládový krém o celkovém objemu 6,5 tuny se v Izraeli za rok utratí 34 miliónů dolarů (850 miliónů Kč).
20.12.2005 00:00
4