Izraelská ministryně zahraničí, Tzipi Livniová, pracuje na několikaletém plánu, který má zlepšit obraz Izraele ve světě. Momentálně vyjednává s ministrem financí o základním rozpočtu pro projekt, který by měl být ve výši 20 milionů dolarů.
Cílem plánu je vymazat v zahraničí pohled na Izrael jako na agresivního válečného štváče a ukázat daleko atraktivnější stránky, jakými jsou například přínos pro medicínu a vědu, moderní technologie, přestavbu pouště, příspěvek do světové kultury a neobyčejný počet držitelů Nobelových cen. Také ukázat Izrael jako dobré místo pro investice, například prodej Iscaru Warrenu Buffettovi.
Livniová řekla, že po dlouhou dobu Izrael ignoroval část veřejné diplomacie kvůli nedostatku prostředků. Nyní je čas začít více investovat i do této oblasti. Během projektu odstartuje Izrael reklamní kampaň v USA, Evropě i na Dálném východě. Kampaň bude zahrnovat internet, televizi a venkovní reklamní plochy. Zvýší se také počet izraelských účastí na mezinárodní konferencích a akcích.
12.09.2006 00:00
9