„Je nepřijatelné, aby se doručovatelé pracující pro společnost Deliveroo odvážili otevřeně praktikovat antisemitskou diskriminaci,“ uvedl prezident skupiny francouzského wotchdogu.
Od: Algemeiner, 12. ledna 2021
Společnost provozující aplikaci na rozvoz jídel z restaurací ve Francii čelí právním krokům poté, co dva majitelé košer restaurací ve městě Štrasburk oznámili, že nejméně dva její doručovatelé odmítli odvézt jejich jídlo kvůli své nenávisti k Židům.
Raphaël Nisand, právník jednající za oba majitele, uvedl, že se obě restaurace o víkendu ocitly ve stejné situaci.
„Připravili objednané jídlo a doručovatel se jich zeptal: ‚Jaká je vaše specialita?‘ Řekli: ‚My máme izraelské speciality,‘ a doručovatel odpověděl:‚ Ale ne, Židům nedoručuji,‘ a zrušil objednávku,“ řekl Nisand v pondělí francouzské tiskové agentuře AFP.
Nisand podal v neděli stížnost na místní policii proti těmto doručovatelům a doručovací společnosti Deliveroo, která objednávky spravuje. Pod stížnost se podepsali jednak oba izraelští restauratéři z oblasti Bas-Rhin a Francouzská organizace pro sledování antisemitismu BNVCA.
„Izraelský spolek v Bas-Rhin považuje za nepřijatelné, že se doručovatelé pracující pro společnost Deliveroo odvážili otevřeně praktikovat antisemitskou diskriminaci,“ uvedl ve svém prohlášení Maurice Dahan, prezident této organizace.
V pondělí společnost Deliveroo uvedla, že zahájila vnitřní vyšetřování obvinění z antisemitismu.
„Bereme tento incident velmi vážně a rozhodli jsme se okamžitě provést vlastní interní vyšetřování, abychom tyto okolnosti objasnili,“ uvedla společnost ve svém prohlášení. „Pokud budou prokázány skutečnosti, které byly nahlášeny, budeme konat a definitivně ukončíme smlouvu odpovědného doručovatele.“
Deliveroo dodala, že „netoleruje antisemitská slova ani činy, které jsou trestným činem a co nejsilněji jakýkoli takový čin odsuzuje.“