Praha Jeruzalém

Brutální vražda německé židovské dívky Němcům připomněla, že jejich liberální imigrační politika stojí v rozporu s bojem proti antisemitismu a obranou liberálních hodnot.

Autor: Mati Wagner

Není jasné, zda motivem brutálního znásilnění a vraždy mladičké německé židovské dívky rukama iráckého žadatele o azyl byl antisemitismus. Odpovědné německé úřady tvrdí, že ne. Ty samé úřady se ale už dříve pokoušely mlžit ohledně motivů a identity muslimských zločinců z řad migrantů, ve snaze předejít násilné odplatě Němců vůči muslimů.

Jedno je však jasné – německá přehnaně soucitná reakce vůči uprchlíkům, žadatelům o azyl a dokonce vůči ekonomickým migrantům ze Středního východu a Afriky podkopává schopnost Německa chránit své vlastní občany, zvláště pak maličkou židovskou komunitu, i prosazování liberálních hodnot.

Podrobnosti o tom, jak v německém městě Wiesbadenu Ali Bashar znásilnil a uškrtil 14letou Susannu Marii Feldmanovou, se objevily koncem minulého týdne. Díky spolupráci úředníků v autonomní kurdské oblasti v Iráku byl Bashar po útěku z Německa zadržen a vrácen zpět do Německa, aby stanul před soudem.

Tragický případ Feldmanové je jen posledním z dlouhého seznamu incidentů ukazujících na problém, který se Němci snaží ignorovat: německou imigrační politiku. Během několika posledních let země otevřela svoje brány miliónům migrantů ze Sýrie a dalších míst na Středním východě a v Africe, a tato politika radikálně změnila německou společnost k horšímu.

Tento měsíc byl na Zoologischer Garten Station v Berlíně skupinou arabských mladíků napaden 17letý izraelský Žid narozený v Berlíně jménem Jonatan. Slyšeli ho, jak si z telefonu pouští izraelskou hudbu.

Arabové ho obstoupili a začali křičet: „Židovská muzika? 70 let zabíjíte děti. Berlín teď patří nám a tady tu zasr… židovskou muziku poslouchat nebudeme.“ Pak ho fyzicky napadli.

O měsíc dříve byl 19letý Syřan obviněn z útoku na mladíka s jamulkou. K útoku došlo také v Berlíně. Později se ukázalo, že obětí byl izraelský Arab, který si nasadil jarmulku kvůli sázce s přítelem o tom, zda je pravda, že Židé nosící jarmulku se stali objekty násilí ze strany muslimských migrantů.

Německá reakce na tyto útoky je chvályhodná. Kancléřka Angela Merkelová vraždu Feldmanové odsoudila.

„Neuvěřitelné utrpení rodiny i oběti se dotýká každého, i mě,“ řekla během jednání G7 v Kanadě.

„Je to pro nás všechny především připomínkou, abychom přistupovali k integraci velmi vážně, abychom znovu a znovu zdůrazňovali naše společné hodnoty. Ale abychom také trestali každý zločin. Společně můžeme žít pouze tehdy, když my všichni budeme dodržovat naše zákony.“

Po útocích tisíce Němců různého náboženského vyznání vyšly v několika městech do ulic a ze solidarity s židovskou komunitou si vzaly jarmulky. Některé muslimky si ji nasadily přes hidžáb.

Snaha vyhovět všem něco stojí

Němci nemůžou vyhovět všem.

Rozhodnutí Merkelové z roku 2015 otevřít Německo více než miliónu migrantů ze Středního východu a Afriky – ze tří čtvrtin jde o muže, jejichž představy o právech žen, svobodě a demokracii se radikálně liší od představ Evropanů – bylo bezpochyby motivováno těmi nejlepšími úmysly. Nelze ho nahlížet izolovaně od vytrvalého německého úsilí během posledních sedmdesáti let od konce 2. světové války odčinit svou nacistickou minulost.

Německá nerozvážná imigrační politika ale zkomplikovala situaci těm Němcům, kteří horují pro další německý ideál – ochranu Židů před antisemitismem a násilím. 27. ledna, na Mezinárodní den památky obětí holocaustu, Merkelová poznamenala: „Je nepředstavitelné a ostudné, že žádná židovská instituce, až už jde o školu, školku nebo synagogu, nemůže existovat bez policejní ochrany.“

Němci se budou muset rozhodnout: otevřené hranice nebo otevřená německá společnost. Ochrana německých Židů – a v Německu tolik vzývaných ideálů demokracie, svobody a liberalismu – bude stále náročnější, pokud Němci svoji imigrační politiku radikálně nepřehodnotí.

Originál publikován 10. 6. 2018 na worldisraelnews.com

08.07.2018 21:26 Lumír Ptáček256Zdroj: World Israel News

Klíčová slova