Izraelští vědci zkoumají, jak ukončit virový „únos“ imunitního systému.

Autor: Naama Barak, Israel21c, 16. prosince 2018

Viry jsou často schopny „unést“ náš imunitní systém, což jim následně umožní nedetekovaně projít a způsobit škodu. Nedávná studie ovšem získala tu lepší část z nich, čímž otevřela nové způsoby, jak proti virům bojovat.

Mnoho virů obsahuje RNA (ribonukleovou kyselinu) genetický materiál ve formě dvojité šroubovice. Imunitní systém umí identifikovat fragmenty této dvouřetězcové RNA jako virový patogen, se kterým musí bojovat.

Někdy však viry využívají mechanismus, který má zabránit ničení benigních buněčných struktur dvouřetězcových RNA produkovaných lidskými buňkami.

Obvykle enzym nazvaný ADAR1 „upravuje“ benigní dvouvláknové spirály tak, aby tělo vědělo, že je má napadnout. Nicméně viry obsahující RNA mohou způsobit, že ADAR1 upraví i jejich dvouvrstvé spirály, takže je imunitní systém přestane rozpoznávat jako hrozbu.

To je to, co nedávná studie prováděná klinikou Mayo a univerzitou v Haifě zjistila a popsala.

Výzkumníci „umlčeli“ ADAR1 v buňkách a porovnávali je s buňkami, ve kterých byla upravená RNA spalniček. Když byl ADAR1 vrácen zpět do činnosti, začal virus spalniček rychle růst.

Výzkum ukázal, že ADAR1 dokáže zpracovat 1000 dvojvláknových RNA. Dále si patogeny zachovávají svou původní podobu a upozorňují tělo na jejich přítomnost. Výsledky, publikované v publikaci PLOS Biology, otevírají nové způsoby potírání napadení virem, například zvýšením počtu chybných virových genomů s dvojvláknovými strukturálními fragmenty.

„Spolu s podvodnou úpravou RNA, pracující dále mezi poškozenou autoimunitní regulací a virovou infekcí, tato studie demonstruje spojení přirozených a navržených defektních virových genomů s antivirovou ochranou,“ uvedl Dr. Leonid Brodsky, vedoucí výzkumného centra Tauber Bioinformatics Research Center Univerzita v Haifě.

17.12.2018 06:47 Daniel Žingor145Zdroj: World Israel News